reklama

Žene, ktorá pre mňa veľa znamenala

Počas rozhovoru občas nastane ticho. Dotyční si buď už nemajú čo povedať alebo na chvíľu zataja dych, aby si vychutnali vzájomnú spoločnosť a chvíľu, ktorá sa už nemusí opakovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Denne sa na ulici stretneme so stovkami ľudí, s tými najbližšími sme dennodenne. Ovplyvňujú a menia každú minútu nášho života. Postupne dospejeme až k stavu, kedy sa nepohneme jeden bez druhého. Ponáhľame sa domov, sme ochotní odložiť prácu a vstávať o hodinu skôr, len aby sme strávili pekný večer v objatí našich milovaných. 

Časom, však stratíme záujem obetovať niečo navyše. Znamená to, že všetko čo sme budovali sa len tak pominulo? Prečo slová­ aký si mal/a deň, nahradia ironické poznámky? Prečo sa pohľad plný ochoty, láskavosti a porozumenia mení na znudenú tvár, ktorú všetko otravuje? Niekedy to dospeje až k bodu, že sa musíme spýtať sami seba – stojí mi tento človek za to?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak máte toho človeka naozaj radi, tak sa neprestanete pokúšať mu zmeniť jeho svet. Alebo mu ukázať, že cesta, ktorou sa vyberie je oveľa dôležitejšia, než cieľ, ktorý naňho čaká na konci. Neprestávame sa snažiť byť súčasťou života nám dôležitým ľuďom. Aj keď z druhej strany občas neprichádza odozva, verte, že ten dotyčný si váži všetko čím ste prispeli k jeho rastu.

Lenže na slová a činy niekedy nezostane čas. Čo potom? Ako povedať človeku, že si ceníte každý kúsok jeho bytia, keď zrazu odíde a cestu späť si už nikdy nenájde? Vaše srdce na určitý čas prestane fungovať, pretože človek, ktorý v ňom mal stále miesto, sa vytratil a chýbajúcu časť nedokážete nahradiť inou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
stará mama s vnučkou
stará mama s vnučkou 

Ženy, ktorá z diaľky stále dávala pozor na moje kroky, už niet. Učila ma ako si zaväzovať šnúrky na topánkach, chodila so mnou na prechádzky, čítala mi z kníh, ochotne počúvala moje neriešiteľné detské problémy, starala sa o to, aby som od nej vždy odchádzala s guľatým a sýtym bruchom , povzbudzovala ma, tešila sa z mojich úspechov, prežívala so mnou aj dni, kedy som celé preležala v posteli, učila ma vážiť si každého jedného človeka... Starenka, ktorá mi zmenila svojou prítomnosťou celý svet. Keď som bola menšia pomáhala mi usadiť sa za stôl a hovorievala, že ak chcem niečo dosiahnuť, musím samú seba považovať za väčšiu, než som v skutočnosti. Vtedy som tomu nechápala, ale teraz viem, že vždy, keď sa o mňa zaujímala, dávala mi rady i kázania, vedela, že aj ja budem raz rozdávať rovnaký úsmev, porozumenie aj starostlivosť, tak ako to robila ona.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odišla na svoju ďalšiu púť tak skoro, že som jej nestihla povedať, akým bola pre mňa hodnotným darom. Nestihla som jej vyjadriť vďaku, za všetky tie prebdené noci, keď mi rástli zuby, za jej trpezlivú ochotu pri zošívaní môjho obľúbeného trička, ktorého som sa nevedela vzdať či za to, že ma naučila akú hodnotu má skutočná láska.

Izba, ktorú obývala v dome zostala prázdna. Svetlo, ktoré z nej predtým každý večer vyžarovalo, zhaslo. Jej skutočné iskry svetla, však svietia v ľuďoch, ktorí spomínajú na ženu, ktorá v nich zapálila tento plameň. 

Aj keď ti to už nemôžem povedať, lebo si za naším rozhovorom urobila bodku, vedz, že si pre mňa, tak veľa znamenala. 

Michaela Kováčová

Michaela Kováčová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vždy sa naplno pohružím do toho, čo práve robím . Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu